افزایش خرید و فروش لوازم آرایش مردانه

رایش زنانه مردها و شکایت آرایشگرهای زن  

 

مدتهاست که دیگر تنها زنان موهای سفیدشان را با رنگ مشکی نمی‌پوشانند، بلکه این کار برای مردان هم امری عادی شده است و خیلی‌ها تمایل دارند تارهای سفید و خاکستری سرشان را در زیر لایه‌ای از رنگ‌مشکی پنهان کنند. طبیعی است که مردان پا به سن گذاشته، از هواخواهان این روش به حساب می‌آیند اماگاها مشاهده می کنیم که پسران جوان نیز موهای خود را به انواع رنگها آغشته می سازند و حتی از لوازم آرایش و آرایشهای مخصوص بانوان نیز بهره می برند به نحوی که تا همین اواخر محصولات عرضه شده مخصوص آقایان به اقلام معدودی مانند ریش‌تراش، اسپری خوشبوکننده، اودکلن، فوم اصلاح و After shave محدود بود، اما اخیرا ده‌ها محصول جدید روانه بازار شده است که حاکی ازافزایش تقاضا در این زمینه را دارد.   

 

 

محصولاتی نظیر ژل دور چشم، کرم‌های ضد چروک، رنگ مو، شفاف‌کننده‌ها، تونیک‌های ترمیم‌کننده پوست و در کنار این‌ها شاهد اختصاصی شدن محصولات معمولی‌تری مانند شامپوی سر و شامپو بدن با هدف ترغیب مردان به استفاده از محصولات اختصاصی آرایشی نیز بوده‌ایم که به طور طبیعی قیمت چنین محصولاتی گران‌تر از محصولات غیرتخصصی است. 

این محصولات که به شدت در اینترنت تبلیغ می شود در مارکها و قیمتهای متفاوت عرضه می شوند.به عنوان مثال پایین ترین قیمت کلاه گیس فشن مردانه 8800 تومان است که بسته به نوع و حالت آن به 20 تا 30 هزار تومان هم می رسد و یا پکیج محصولات آرایشی مردانه که شامل انواع کرمها ،خوشبو کننده ها ،ژلهای پوست و مو ، واکس مو و حتی لوازم آرایشی مانند کرم پودر و برق لب و پنکیک می شود،بسته به مارک محصول به قیمت های متفاوت ارایه می شود. این در حالی است که برخی از این محصولات همانند رنگ موی اسپری ای و کرمی در داروخانه های کشور عرضه می شود.
در هنگام خرید لوازم آرایش عروس نیز فروشگاههای عرضه کننده این محصولات علاوه بر فروش لوازم مخصوص عروس ، لوازم آرایش مخصوص داماد که شامل اسپری و کرم و رژ لب و گونه و حتی سایه می شود را پیشنهاد می کنندکه در سالهای اخیر طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.
به هر حال اگر آرایش کردن و ساعتها در جلوی آیینه به خود رسیدن، کاری بود که اغلب زنانه به حسابش می‌آوردند، این روزها پسرانی را هم می‌توان دید که برای بیرون رفتن از خانه از ساعتها قبل به تکاپو می‌افتند.صورت خود را اصلاح می کنند.موهایشان را فشن آرایش می کنند،کرمهای ضد آفتاب و برنزه کننده به صورتهایشان می مالند و برخی نیز دستی به ابروی خود برده و به اصطلاح خودشان، آن را مرتب می کنند. البته بسیارند آرایشگاههای مردانه ای که زحمت این جوانان را کم کرده و موها و ابرو و صورتشان را درست می کنند.
یکی از این آرایشگاهها در غرب تهران که اغلب نیز سرش با همین کارها شلوغ است نرخ درست کردن موها را از 10 هزار تومان تا 25 هزار تومان ، اصلاح مو را از 3000 تومان در ایام معمولی تا 5000 تومان در شبهای عید ،اصلاح صورت را از 1500 تا 4000 تومان واصلاح ابرو را 2000 تومان به بالا و رنگ کردن مو را متنوع ذکر می کند .این آرایشگر نرخ پایه گریم داماد که شامل اصلاح صورت و مو ،آرایش مو و استفاده از خوشبو کننده ها است را 100 هزار تومان اعلام می کند و می گوید در صورت تمایل داماد به استفاده از کرم پودر و پنکیک و اصلاح ابرو و... نرخ تا 300 هزار تومان نیز افزایش می یابد. وی که معتقد است آرایشگر های مرد باید همانند آرایشگرهای زن همه کار بلد باشند ،می گوید : اغلب مشتری های جوان ما دنبال این نوع آرایشها هستند و ما حتی باید تاتو را نیز یاد بگیریم چون به تدریج هوادارانش در حال افزایش است. 
جالب اینکه چند ماه پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تعدادی از آرایشگاههای زنانه نسبت به آرایش زنانه مردها، به نیروی انتظامی شکایت کردند.
در همین رابطه مدیرکل اماکن نیروی انتظامی با بیان این خبر گفت: آرایش برخی مردان به حدی زنانه شده که موجب اعتراض شدید آرایشگران آرایشگاهای زنانه شده است.
سرتیپ نجفی افزود: این آرایشگرهای زنانه می گویند، چرا آرایشگاههای مردانه، آقایان را به سبک زنانه آرایش می کنند و زیر ابرو آنان را بر می دارند در حالی که این کار ماست و اگر قرار است آقایان این کار بکنند، پس بیایند ما برایشان انجام دهیم.
در هر حال به نظر می‌رسد دیگر برخی از نوجوانان و جوانان به زیبایی‌شان فکر نمی‌کنند بلکه تنها در این اندیشه‌اند که وقتی از کوچه و خیابان می‌گذرند، همه چشم‌ها به سویشان خیره شود و همه از آرایش مدل صورت وموهایشان ونحوه لباس پوشیدنشان تعجب کنند .
کارشناسان معتقدند، پدیده‌های اجتماعی شاید در ظاهر ساده باشند اما در نگاهی تیزبین و تخصصی بسیار پیچیده‌اند و همین پیچیدگی حل آنها را دشوار می‌سازد؛ در واقع این پدیده‌ها همیشه ابعاد و زوایای متعددی دارند و ریشه و شکل‌گیری آنها متنوع و نیز دارای پیامدهای مختلفی هستند
یک روان‌شناس می‌گوید: بحث وضعیت ظاهری که بخشی از آن به موهای افراد برمی‌گردد، مسئله مهمی است و باید ببینیم که در حقیقت چه کسانی و در چه سنی دوست دارند وضعیت ظاهری خود را اینگونه درست کنند و از لوازم آرایش استفاده کنند. که می‌بینیم اکثریت افراد در دوره نوجوانی و جوانی قرار دارند.
در رفتار بیشتر آنها در مقایسه با سنین دیگر می‌توان به وضوح دید که این افراد در زمینه‌های مختلف تنوع‌طلب هستند و درواقع نیازهایشان متفاوت و تا حدی انفجاری و بالاتر است.
ابراز وجود، هویت، کنجکاوی، الگویابی و تنوع‌طلبی نوجوانان مخصوص مقطع سنی‌شان است و آنان از هر نوع تغییر استقبال می‌کنند تا بتوانند ابتدا در گروه‌ همسالانشان و سپس در جامعه مطرح شوند.
دکتر سعید ممتازی می گوید: جلب توجه دیگران یکی از مهم ترین عوامل گرایش مردان به ویژه پسران نوجوان و جوان به خودآرایی است. این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به این که جلب توجه جنس مخالف را می توان یکی از مهم ترین دلایل این پدیده ذکر کرد ادامه می دهد: زمانی که فرد نتواند با روش های معمول و پذیرفتنی، نظر جنس مخالف را جلب کند، دست به روش های نابهنجار و غیرمعمول می زند عوامل مختلفی اعم از خانواده، دوستان و وسایل ارتباطی و... نوجوان را در مسیر طبیعی رشد و بلوغ خود با بحران هویتی روبه رو می کند و در گذر از این بحران هویت، خود را از جهات مختلف از جمله هویت جنسی محک می زند و ارزیابی می کند. حال ممکن است نتواند به طور طبیعی از این مرحله گذر کند و بر اثر شناخت ناصحیح از هویت و جایگاه خویش و تحت تاثیر تبلیغ مدهای رنگارنگ ،با پوشش متفاوت و نامتعارف در جامعه ظاهر شود.

گرایش پسران جوان به آرایش کردن صورت و مو،دلایل جامعه شناختی نیز دارد. دکتر علیرضا شریفی، عضو پژوهشگاه تعلیم و تربیت نیز معتقد است ریشه یابی این پدیده بدون در نظر گرفتن مفهوم مد، رواج فرقه های انحرافی و نابهنجار و خرافه در غرب، بی فایده است.
دکتر شریفی با اشاره به تحقیقی که در پژوهشگاه تعلیم و تربیت درباره گرایش جوانان ایرانی به مدل های غربی انجام شده، می گوید: طبق تحقیقات ما مشخص شده که نوجوانان بین ۱۵ تا ۱۸ ساله بیشتر از دیگران در معرض گرایش به انواع مدها قرار دارند و بیشتر تحت تاثیر فرهنگ غربی، مدهای غرب و مکاتب آن ها قرار می گیرند. آن چه که امروز تحت عنوان آرایش مردانه در جامعه ما قابل مشاهده است از جمله برداشتن ابرو، دست بردن در چهره، استفاده از لوازم آرایش، تتو و غیره کاملا با ارزش ها و هنجارهای اجتماعی و دینی و فرهنگی ما در تضاد است و این بدیهی است. اما متاسفانه گرایش به فرهنگ غرب در جوانانی که به خودآرایی علاقه مندند به حدی رسیده که این آرایش و خودآرایی را هنجار تلقی می کنند نه ناهنجاری.
وی در ادامه می گوید:از دیگر دلایل گرایش به آرایش و خودآرایی نامتعارف می توان به ویژگی خاص روحی- روانی بعضی جوانان، داشتن روحیه اعتراضی، به روز بودن و یکی شدن با دنیا و تقلید از گروه های مرجع اشاره کرد.گروه های مرجع شامل ستاره های سینمایی، ورزشی، موسیقی و سایر حوزه های هنری است که جوانان از آن ها الگو می گیرند و به طور مستقیم سبک پوشش و آرایش چهره آن ها را تقلید می کنند.
چند سال پیش بود که یکی از مجریان معروف مرد تلویزیون ایران، در یکی از برنامه‌هایش به ناگاه با ابروهایی "تمیز شده" ظاهر شد. بعد از آن هم در گوشه و کنار، عکس هنرپیشگان مرد سینما یا تلویزیون مشاهده شد که پوست "تیره‌رنگ" و "ابروهای به خط شده‌اشان" روی جلد مجلات خودنمایی می‌کرد.
با این وجود دکتر شریفی تاکید می کند که از آن جا که نسبت جوانانی که به آرایش و خودآرایی علاقه دارند به کل جمعیت پسران جوان اندک است، نباید نگران بود زیرا خوشبختانه هم اکنون درصد کمی از جوانان ما به این مدل ها گرایش دارند و از طرفی این مدها کوتاه مدت است و زود از بین می رود.

نظرات 2 + ارسال نظر
.:: نوروز شاپ ::. پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:13 ب.ظ http://www.http://norouzshop.com

با سلام و درود [گل]

وب قشنگ و پر محتوایی داری [قلب] بهت تبریک میگم دوست عزیز [گل] کارت حرف نداره [گل]

امدم دعوتت کنم بیای به فروشگاه نوروز شاپ [گل]

http://norouzshop.com

همه محصولات به مناسبت فرا رسیدن عید باستانی نوروز با 40% الی 60% تخفیف ویژه عرضه میشود

بهترین فرصت برای خرید را از دست ندهید[گل]

همه سفارشات حتی در ایام نوروز هم آماده و ارسال میگردند [گل]

کلیه محصولات در پگ و کاور ضد خش و بسته بندی ضد ضربه عرضه میگردد[گل]

کلیه محصولات با گارانتی 48 ساعته عرضه میشود شما بعد از دریافت سفارش خود تا 48 ساعت میتوانید برای مرجوع کردن سفارش و دریافت هزینه خود اقدام نمایید

این بهترین فرصت خرید از یکی از بزرگ ترین فروشگاه های وب در ایران است[رضایت]

با خرید بیش از ده هزار تومان شما در قرعه کشی بزرگ نوروز شاپ شرکت داده خواهید شود[گل]

جوایز نفرات اول به ترتیب هفتصد هزار تومان - پانصد هزار تومان - سیصد هزار تومان و به هشتاد و نه نفر از خریداران خوش شانس خود هدیه کوپن خرید رایگان به اندازه مبلغ سفارش قبلی داده خواهد شود.[گل]

پس این فرصت بی نظیر را از دست ندهید[گل]

برای دریافت لیست جدید ترین محصولات ما + آدرس جدید سایت (در صورت پیش امد هرگونه مشکل احتمالی) + هدایا مختلف تبلیغاتی در یکی از گروه های زیر عضو شوید

آدرس گروه یاهو ما:

http://groups.yahoo.com/group/takbuy/join

آدرس گروه گوگل ما:

http://groups.google.com/group/takbuy?hl=fa

با عضویت رایگان در یکی از گروههای بالا از ده ها هدیه ارزنده + تخفیف در سفارشات بعدی + دریافت رایگان کوپن خرید و ..... برخوردار شوید.[گل]

امیدوارم شما هم به جمع مشتری های دائم ما بپیوندید [گل]

خدمات و محصولات فروشگاه ما رو با دیگر فروشگاهها مقایسه کنید [گل]

مطمئن باشید از انتخاب خود پشیمان نخواهید شود[گل]

پایدار پیروز و موفق باشید[گل][بدرود]

http://norouzshop.com

علی پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:17 ب.ظ http://www.pars.im


سلام

عجب سایتی داری شما

خیلی خوشم امد [قلب]

بهت تبریک میگم [گل]

اگه دوست داری از سایتت در آمد داشته باشی حتما یه سر به سایت زیر بزن

URL : http://www.pars.im

میتونی از بازدید هات درآمد مطمئن و خوبی داشته باشی

برای هر کلیک 80 تومن میده همه کلیک ها رو هم میشماره 2000 تومن جایزه عضویتشه امکان زیر مجموعه گیری هم داره برای هر کلیک زیر مجموعه 5 تومن به شما پورسانت میرسه اعتبار خود سایت هم عالیه و میتونی از پرداخت پورسانتت سر موقع مطمئن باشی

خواستی عضو شی حتما از لینک زیر استفاده کن

http://www.pars.im/signup.php?from=aida20&ref_code=f40fddb5d1ff53f7bb2ab3b740652181

امتحان کن ضرر نداره

من که تو وبم گذاشتم عالیه

URL : http://www.pars.im

شاد باشی دوست من [لبخند]

امیدوارم عضو بشی و درآمد خوبی هم کسب کنی [قلب]

تا بعد [بدرود]


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد